Måltidsplanering

7 Dagars meny

Måltidsplanering

Testa Veckomenyn bestående av balanserad kost med fulla recept och ingredienser.

Lunch & middag

Måndag

Testa Drygstefans veckorecept på balanserad och god kost.

Det kostar dig inget annat än tiden och råvarorna att testa mitt veckoschema med god och balanserad kost.

  10 minuter| Medium | Portioner: 2

Enkel och snabb måltid för två med en crepes liknande omelett och champinjoner.

  30 minuter | Medium | Portioner: 4

Precis hur gott som helst, fräscht och full av nyttig energi. Även perfekt till matlådor.

Slider

Lunch & middag

Tisdag

Gott om energi men främjar även viktnedgång då jag tar bort socker och dryga fetter,

Gott och smakfullt behöver inte betyda dyrt och jätte avancerat.
Dagens måltider är perfekta även som matlådor och med gott om energi till hela familjen.

  25 minuter | Medium | Portioner: 4

Krämig och såå god cyrrykyckling med råris, toppad med lite saffrans creme fraiche & honung.

  35 minuter | Medium | Portioner: 4

Krämig och god middag idag igen och vi snålar inte in på smakerna 😊
Räckte till 2 vuxna & 3 barn samt en liten matlåda 😍

Slider

Lunch & middag

Onsdag

Mindre socker och mera nyttigare råvaror utan tillsatt socker är en stor del till bättre välmående och viktnedgång.

Oavsett om du bara vill bli nyttigare, gå ner i vikt eller bygga muskler så passar dessa maträtter alla behov med gott om nyttig energi.

  20 minuter | Medium | Portioner: 2

Serverat med stekta champinjoner, persilja, zucchini, ägg och ett par lime skivor. 20-25 minuter och 1 paprika per person.

  15 minuter | Lätt| Portioner: 4-5

Super enkelt och gott men ändå väldigt kalorisnålt. Perfekt snabbmiddag som dessutom är precis jättegod.

Slider

Lunch & middag

Torsdag

Mera kött och sallad torsdag, gott och nyttigt!

Varierad kost med färska råvaror är riktigt gott och fräscht. Anpassa måltiderna efter eget behov.

  30 minuter | Lätt | Portioner: 4

Super enkelt att göra, det enda somtar tid är att koka råriset och sedan tar resten bara ett par minuter.

  45 minuter | Avancerad | Portioner: 4

Redig gratäng som sticker ut, annorlunda och magiskt gott. Lite avancerad men lätt att följa recept.

Slider

Lunch & middag

Fredag

Fredagsmys – Här lyxar jag till det lite fast bibehåller det nyttigt gott.

Fredagar hos oss innebär ofta fredagsmys med ungar, snacks och god mat.
Det behöver inte betyda så väldans mycket onyttigt utan se det som en chans att lyxa till det lite nyttigare.

  30 minuter | Lätt | Portioner: 4

Egentligen så är detta ingen super speciell maträtt annat än att jag personligen tycker den är jättegod och även alla ungarna äter detta utan klagomål och det passar toppenbra även som matlåda 😊

  2 timmar | Medium | Portioner: 4

Vem som helst kan göra detta då det är enkelt och kräver inga direkta färdigheter och smakar makalöst gott 😍

Slider

Lunch & middag

Lördag

Lördagslyx och man får skämma bort sig lite.
1 dag i veckan har jag som standard att man får äta något onyttigare och fetare men det behöver heller inte betyder överflöd av onyttigheter.

Testa gärna och glöm inte att tagga drygstefan med era ena rätter baserade på mina recept ❤️

Kyckling sallad med kantarell och pepparrots dipp

  20 Minuter | Lätt | Portioner: 1

Galet gott och mättande samtidigt som det är precis hur nyttigt som helst. Mycket enkelt att göra också.

  35 minuter | Medium | Portioner: 5

En klassiker som alltid går hem och är uppskattad. Enkel att göra och det är svårt att misslyckas. Skäm bort familjen och vänner med scampi gryta till helgen.

Slider

Lunch & middag

Söndag

Sista dagen på veckan. Antingen gör du middagen till hela falimjen eller lite extra så har du till matlåda i morgon också.

Har du testat hela veckans meny så ser du den röda tråden med mindre socker, nyttigare fetter och färska råvaror som bas.
Gott, smakfullt och nyttigt ❤️

  30-40 Min | Medium | Portioner: 5

Härlig maträtt som givetvis kan göras på vanlig färs också, här använder vi älgfärs 😍 Tar 35-40 min och räcker till 5 personer (2 vuxna & 3 barn)

  20 Min | Lätt| Portioner: 2-5

Mäktigt gott och så vackert att titta på. Passar både som lyxmiddag till hela familjen men även på middagsbjudningar och tillställningar.

Slider

Vad ska man uppnå?

Resultat

Genom att plocka bort socker, vitt bröd, pasta, vitt ris och annat och ersätta med tex bönpasta, råris, hårt bröd skalar du av socker och andra ämnen.

Är du ännu duktigare så utesluter du även läsk, öl, vin och sprit också och dricker enbart vatten eller absolut max lättmjölk.
(kaffe och te går bra)

Kör du denna typ av kost under 4 veckor med detta utan fusk så kan jag garantera dig resultat.
Hur mycket resultat du får beror helt på dig och din egna disciplin ❤️

Kan man gå ner snabbare i vikt, tex med pulverdiet?

Ja givetvis finns det massa snabbare alternativ såsom pulverdiet och hårdbanting / svält men min personliga åsikt är att jag gillar att leva livet också, god mat och ändå går ner i vikt.
En klassisk pulverdiet är oftast bara en tillfällig lösning och det är lätt att gå upp i vikt igen efter du avslutar den kuren.

Vad bör jag undvika att äta?

Ta bort socker, läsk, godis, snacks, alkohol, pasta, ketchup, feta såser, vitt ris, vitt bröd, bullar, bakelser, tårta, grädde, kakor och allt annat som är gott ❤️

Ersätt med bönor, cous cous, quinoa, bulgur, sallad, grönsaker, nyttigare snacks

Hur mycket kan jag gå ner i vikt på 4 veckor?

Jag kan inte svara på allas specifika fall, däremot har både jag och folk i min närhet fått enastående med denna typ av kost under 4 veckor och då får man absolut inte fuska, som mest -17kg på 4 veckor så det är klart värt att hålla ut och kämpa för sina mål.

Ska man räkna kalorier eller inte?

När det kommer till mig själv så räknar jag inga kalorier, poäng eller annat heller av den enkla anledningen att jag har lärt mig vad som fungerar bäst för mig. Men visst kan du räkna kalorier och hålla koll på vågen om du vill och speciellt om det är viktnedgång du vill uppnå då målet är att få i sig mindre kalorier än vad du förbränner.

Kan du hjälpa mig med ett kost & tränings schema?

Givetvis kan jag hjälpa till med att skapa ett unikt kost och tränings schema anpassad efter dina specifika förutsättningar för att uppnå ett 100% resultat på 4 veckor.
KONTAKTA MIG för mera information.

Hur ofta bör jag äta?

Alla har inte förutsättningen att äta, träna och laga maten under samma förutsättningar men rutinerna att få i sig mellanmål och mat är jätteviktigt.
För min egen del stoppar jag i mig någonting ungefär med 2,5 timmes mellanrum spridda över dagen.

Vill du ha mer?

Få nyheter, recept, tips och mycket annat via epost.

Signa upp för Drygstefan´s nyhetsbrev och få gratis nyheter, recept och annat kul ❤️

Nyhetsbrev

No spam guarantee.